۲۹آبان
امروز یک پیوند از طریق یکی از دوستان با من بهاشتراک گذاشته شد:
http://ali-110.persianblog.ir/post/92
عنوان مطلب این بود: ساخت بازیهای ضد شیعَه باحمایت مستقیم وهابیت و صهیونیزم!!!
از طرفی دیشب با یکی از دوستان که در حوزهٔ عصبشناسی و مسئله شناخت در مغز تخصص دارند صحبت میکردم. ایشان میگفت که دیگر زمان تبلیغات عیان گذشته است. هماکنون شرکتهای تبلیغاتی با استفاده از دانش عصب (Neuroscience) به روشهایی متوسل میشوند که با ارائه تصاویر در حد میلیثانیه، ایجاد هیجانات مثبت یا منفی میکنند و سپس تصویر مدنظر خود را آن هم در مقیاس میلیثانیه ارائه میدهند؛ نتیجه این میشود که بیننده احساس میکند که خودش به این نتیجه رسیده که این محصول بهتر است، در حالیکه در معرض تبلیغات به این نتیجه رسیده است.
جالب است که روشهایی اینچنینی میتواند از سوی کشورهای پیشرفته برای تغییرات فرهنگی در
http://ali-110.persianblog.ir/post/92
عنوان مطلب این بود: ساخت بازیهای ضد شیعَه باحمایت مستقیم وهابیت و صهیونیزم!!!
از طرفی دیشب با یکی از دوستان که در حوزهٔ عصبشناسی و مسئله شناخت در مغز تخصص دارند صحبت میکردم. ایشان میگفت که دیگر زمان تبلیغات عیان گذشته است. هماکنون شرکتهای تبلیغاتی با استفاده از دانش عصب (Neuroscience) به روشهایی متوسل میشوند که با ارائه تصاویر در حد میلیثانیه، ایجاد هیجانات مثبت یا منفی میکنند و سپس تصویر مدنظر خود را آن هم در مقیاس میلیثانیه ارائه میدهند؛ نتیجه این میشود که بیننده احساس میکند که خودش به این نتیجه رسیده که این محصول بهتر است، در حالیکه در معرض تبلیغات به این نتیجه رسیده است.
جالب است که روشهایی اینچنینی میتواند از سوی کشورهای پیشرفته برای تغییرات فرهنگی در