جستارهایی در باب ارتباط

پیام های کوتاه
پیوندهای روزانه

بازی‌های غربی و نمادهای اسلامی

پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ب.ظ
امروز یک پیوند از طریق یکی از دوستان با من به‌اشتراک گذاشته شد:
http://ali-110.persianblog.ir/post/92
عنوان مطلب این بود: ساخت بازیهای ضد شیعَه باحمایت مستقیم وهابیت و صهیونیزم!!!
از طرفی دیشب با یکی از دوستان که در حوزهٔ عصب‌شناسی و مسئله شناخت در مغز تخصص دارند صحبت می‌کردم. ایشان می‌گفت که دیگر زمان تبلیغات عیان گذشته است. هم‌اکنون شرکت‌های تبلیغاتی با استفاده از دانش عصب (Neuroscience) به روش‌هایی متوسل می‌شوند که با ارائه تصاویر در حد میلی‌ثانیه، ایجاد هیجانات مثبت یا منفی می‌کنند و سپس تصویر مدنظر خود را آن هم در مقیاس میلی‌ثانیه ارائه می‌دهند؛ نتیجه این می‌شود که بیننده احساس می‌کند که خودش به این نتیجه رسیده که این محصول بهتر است، در حالی‌که در معرض تبلیغات به این نتیجه رسیده است.
جالب است که روش‌هایی این‌چنینی می‌تواند از سوی کشورهای پیشرفته برای تغییرات فرهنگی در کشورهای دیگر استفاده شود. اما در این زمینه شاید بتوان اقدام حقوقی کرد و یا این‌که حداقل در داخل کشورهای مورد هجوم اطلاع‌رسانی کرد. اما پیش از همهٔ این‌ها لازم است که این مطالب نه از طریق وبلاگ افراد با دانش عمومی بلکه از سوی متخصصان امر، به‌صورت مقالات علمی و با پشتوانه مستندات علمی منتشر شود. در این‌جا وظیفهٔ دانشمندان و محققین کشور، بیش‌ازپیش سنگین است.
انشاله سعی می‌کنم که این موضوع را از طریق دوستان محقق در این حوزه پیگیری نمایم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۹

به اشتراک بگذارید :

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی